Blog

Αφυδάτωση : Πως θα την αποφύγουμε κατά τη διάρκεια των ζεστών, θερινών μηνών.


Η διατήρηση της σωστής λειτουργίας του οργανισμού εξασφαλίζεται όχι μόνο από την ισορροπημένη πρόσληψη θρεπτικών ουσιών αλλά και από εκείνη των υγρών.

Το νερό αποτελεί το βασικό συστατικό του ανθρώπινου σώματος και απαραίτητο συστατικό για τη ζωή, όπως και το οξυγόνο. Φυσιολογικά, το 60% του βάρους στους ενήλικες άντρες και το 50-55% στις γυναίκες αποτελείται από νερό.

Ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες, η ανάγκη για επαρκή πρόσληψη νερού αυξάνεται, μιας και η έντονη εφίδρωση μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση.

Η αφυδάτωση μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορα συμπτώματα, όπως έντονη δίψα, κόπωση, αυξημένη σύσπαση των μυών (κράμπες), ζάλη, ναυτία , αδυναμία. Ένας καλός δείκτης της ενυδάτωσης ή αφυδάτωσης είναι το χρώμα των ούρων. Όταν τα ούρα έχουν είναι διάφανα ή ανοιχτόχρωμα σημαίνει ότι ο οργανισμός είναι καλά ενυδατωμένος, ενώ όσο πιο σκούρο είναι το χρώμα τους τόσο πιο πολύ νερό χρειάζεται ο οργανισμός.

Οι κυρίες οδηγίες για την πρόληψη της αφυδάτωσης είναι :

  • Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα ποτήρι νερό έτσι, ώστε να αναπληρώσετε τα υγρά που ο οργανισμός δεν έχει προσλάβει για κάποιες ώρες κατά τη διάρκεια της νύχτας.
  • Αυξήστε την καθημερινή κατανάλωση υγρών, πίνοντας τουλάχιστον 1. 5 λίτρο νερό την ημέρα.
  • Τα υγρά μπορούν να απορροφηθούν καλύτερα από το σώμα, όταν είναι ελαφρώς δροσερά. Διατηρείτε νερό στο ψυγείο σας και πιείτε το «μισό – μισό» (ζεστό – κρύο).
  • Να έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκαλάκι νερό και να πίνετε τακτικά μεταξύ των γευμάτων.
  • Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, μιας και έχουν διουρητική δράση.
  • Καταναλώστε τρόφιμα πλούσια σε νερό, όπως καρπούζι, πεπόνι, καρότα, μαρούλι, ντομάτα, μπρόκολο, μήλα, πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ και γιαούρτι!
  • «Νοστιμίστε»το νερό σας προσθέτοντας λεμόνι, δυόσμο ή ό,τι άλλο σας αρέσει

Comments

Comments are closed.