Blog

Εγκυμοσύνη & Διατροφή


Η εγκυμοσύνη είναι μία από τις πιο σημαντικές περιόδους της γυναίκας. Οι διατροφικές συνήθειες και ο τρόπος ζωής της εγκυμονούσας αποτελούν το κλειδί για την υγεία τόσο του νεογνού όσο και της ίδιας.

Για να υπάρξει μία –όσο το δυνατόν γίνεται– ασφαλής εγκυμοσύνη, θα πρέπει η αύξηση του βάρους να μην ξεπερνά την ιδανική, να υπάρχει ισορροπημένη διατροφή, ήπια φυσική δραστηριότητα (εφόσον αυτή επιτρέπεται), λήψη συμπληρωμάτων διατροφής (όταν αυτή κρίνεται απαραίτητη) και, τέλος, η αποφυγή αλκοόλ, καπνίσματος και άλλων βλαβερών ουσιών.

Η ιδανική πρόσληψη βάρους εξαρτάται από το βάρος που είχε η μέλλουσα μητέρα πριν από την εγκυμοσύνη. Για γυναίκες με χαμηλό βάρος (ΔΜΣ<19,8 kg/m2) προτείνεται πρόσληψη 12,5-18 kg, για φυσιολογικού βάρους γυναίκες (ΔΜΣ = 19,8-26 kg/m2) 11,5-16 kg, για υπέρβαρες γυναίκες (ΔΜΣ=26-29 kg/m2) 7-11,5 kg και για παχύσαρκες γυναίκες (ΔΜΣ>30 kg/m2) 6,8 kg η μέγιστη πρόσληψη βάρους. Σε περίπτωση δίδυμης κύησης, η αύξηση του βάρους μπορεί να κυμανθεί από 16 έως 20 kg.

Η διατροφή κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης θα πρέπει να τροφοδοτεί τον οργανισμό με όλα τα θρεπτικά συστατικά που αυτός χρειάζεται για να καταφέρει να υποστηρίξει την εγκυμοσύνη.
Το καθημερινό διαιτολόγιο της εγκύου θα πρέπει να περιέχει τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων, όπως:

  • Δημητριακά: Προτιμήστε ολικής άλεσης δημητριακά (ψωμί, δημητριακά πρωινού, μακαρόνια, καστανό ρύζι)
  • Φρούτα και λαχανικά: Επιλέξτε εποχιακά φρούτα και λαχανικά διατηρώντας ποικιλία από αυτά
  • Όσπρια: Καταναλώστε μία με δύο φορές την εβδομάδα όσπρια
  • Πρωτεΐνες: Προτιμήστε ως πηγές πρωτεϊνών το κοτόπουλο, το ψάρι, τα αυγά και μόνο μια φόρα την εβδομάδα το κόκκινο κρέας
  • Γαλακτοκομικά: Επιλέξτε χαμηλών λιπαρών γάλα, τυρί, γιαούρτι
  • Λιπαρά: Επιλέξτε πηγές καλής ποιότητας λιπαρών, όπως ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς

Γενικά, αποφύγετε την κατανάλωση πρόσθετης ζάχαρης, λίπους και αλατιού,τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε υπερβολική πρόσληψη βάρους. Θα σας βοηθούσε και η μείωση κατανάλωσης των αναψυκτικών, των γλυκών και των τηγανιτών φαγητών. Και το σημαντικότερο, να μην ξεχνάτε να ενυδατώνετε τον οργανισμό σας!

Comments

Comments are closed.